Udesidning sommersolhverv 2026
Sted: NaturSund og skovene heromkring
Tid: Lørdag d. 20-21. juni 2026 kl. 18-07
Pris: 700,-
Tilmelding: Betaling til: Djurslands Bank / Reg.nr. 7305 / Kontonr. 1161930
OG mail til info@natursund.dk med navn og tlf.nummer
Du er først tilmeldt, når jeg har modtaget din betaling :) OBS, betaling refunderes kun, hvis NaturSund mod forventning må aflyse aktiviteten 🥰
Udesidning er en gammel tradition, hvor man efter grundig forberedelse sidder alene ude i Naturen fra solnedgang til solopgang og åbner sig for den energi og de indsigter, som bliver tilbudt. En slags visionssøgning eller rådslagning med Naturen, hvor alt, hvad du oplever, sanser og føler i de mørke timer, forstås som vejledning og svar på den intention/ den hensigt/ det spørgsmål, du har opsøgt Naturen med. Se mere om udesidning HER
Denne aften og nat er ganske særlig til en udesidning, da det også er Sommersolhverv og dermed en stærk tærskeltid i Naturen og en af de særlige akser i Årshjulet. Du kan se mere om Sommersolhverv HER og om Årshjulet HER
Med animismen som udgangspunkt arbejder vi med, at alt er besjælet. Jeg bruger tromme, røgelse, rasle og sang til at åbne til magien og Kraften, før vi går ud, og når du selv sidder ude, er du ligeledes åben for at kommunikere med alle, som byder sig til i denne magiske verden... Vi sidder lyttende og sansende i en lille vibrerende og gammel skov ved Eskerod og beder om visdom og kraft hos de stærke naturvæsener. Her lever både Ræv, Mår, Rådyr og mange flere, og du får lov at mærke Naturen og magien trænge helt ind under huden og berøre sjælen på en helt særlig måde! 💕🦉🌳🌲🐁🍀
Sommernatten er kort, så når vi allerede mødes kl. 18, er det for at have god tid til at forberede os, tune ind i processerne og besøge skoven for at finde et godt sted at sidde inden nattens møde med Naturens Kraft 🦇🦌🦡🐾🦔 Vi har også god til at blive introduceret til den animistiske forståelse, til det at arbejde med intention og til at hver enkelt får formuleret sin egen præcise intention.
Intentionen er det spørgsmål eller ønske, vi sidder ude med, og som danner baggrunden for at forstå nattens oplevelser, når vi næste morgen samles i Kredsen om Ilden og deler, hvad der er sket 🔥 Intentionen og arbejdet med at forstå nattens hændelser og sansninger er kernen i udesidningen: "at sidde ude for visdom", "at rådslå med naturen" er utrolig kraftfuldt og givende, når man forstår, hvordan svarene kan forstås- jeg stiller undersøgende spørgsmål, der kan hjælpe dig til at finde mening og forståelse, kun du selv, kan tolke på dine egen oplevelser. Dét er noget af det skønne ved dette "arbejde", vi gør det selv, vi tilegner os vore egne indsigter, og dermed bliver det ooså ofte til skelsættende oplevelser og indsigter, som ingen kan "tage fra os" igen 🔥😍🥰








